در دیجیتال مارکتینگ چه امکاناتی داریم؟
نوشته شده توسط : یوسفی

 دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) شامل مجموعهٔ همهٔ ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی خدمات و محصولات در بستر دیجیتال (از جمله اینترنت، موبایل، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌ها یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

استراتژی بازاریابی دیجیتال

همانطور که گفته شد استراتژی های بازاریابی اینترنتی شامل 7 روش می‌شود که برخی از آن ها عبارتند از: بهینه سازی، بازاریابی از طریق موتور جستجوی گوگل، بازاریابی از طریق رپورتاژ آگهی، بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی، تبلیغات کلیکی، بازاریابی وابسته و ایمیل مارکتینگ.

در بازاریابی اینترنتی شما می‌توانید هم در اینترنت و هم در اپلیکیشن های مختلف بازاریابی کنید. قابلیت اپلیکیشن های مختلف این امکان را به بازاریابان می‌دهد تا با استفاده از خلاقیت خود تبلیغات جدیدی را در شبکه های اجتماعی به وجود بیاورند. حال بیایید تا با استراتژی های بازاریابی دیجیتال بیشتر آشنا شویم.

 

سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو): 

به فرآیند بهینه‌سازی صفحات وبسایت برای رتبه گرفتن در موتورهای جستجو مثل گوگل، سئو (SEO) می‌گویند. هدف اصلی سئو افزایش ترافیک ارگانیک و رایگان به سایت است. هر آنچه که به عنوان محتوا (متن، ویدئو، اینفوگرافیک و...) در وبلاگ و صفحات وبسایت قرار می‌گیرد و باعث افزایش بازدید می‌شود در سئو مهم است. برای انجام پروژه‌های سئو در دیجیتال مارکتینگ باید در 3 بخش سئو فعالیت کرد: سئوی داخلی، سئوی خارجی و سئوی فنی یا تکنیکال.

 

استراتژی محتوا

چشم‌انداز، چرایی، چگونگی و زمان انتشار محتوا، چارچوب اصلی استراتژی محتوا را می‌سازد. استراتژی محتوا به بازاریابی محتوا جهت می‌دهد و بایدها و نبایدهای عملکرد آن را مشخص می‌کند. پژوهش روی مخاطب و شیوه عملکرد او در تعیین استراتژی محتوا تاثیر زیادی دارد.

 

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

یکی از روش‌های بسیار موثر در دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی ایمیلی است. در این روش مستقیما از ارسال ایمیل برای جذب مشتری استفاده می‌شود، نحوه انجام بازاریابی و معرفی محصولات و خدمات در این روش بسیار حائز اهمیت است، چرا که هیچ واسطه‌ای وجود ندارد و ارتباط با مخاطب به شکل مستقیم است.

 

بازاریابی به وسیله گوشی‌های هوشمند

به واسطه تلفن همراه هوشمند، کاربران در شبکه‌های موبایلی آنلاین با محصولات و خدمات آشنا شده و سپس برای خرید اقدام می‌کنند.

 

رپورتاژ آگهی

همانطور که در مقاله روش های موثر گفته شد یکی از راه‌های افزایش بازدید و ورودی سایت درج ریپورتاژ در سایت ها است و هدایت کاربران از سایت‌های دیگر به سایت خودتان است.

شما به راحتی با درج خبر در سایت های خبری معتبر و مرتبط میتوانید بک لینک های دائمی بگیرید. رایا مارکتینگ مجری درج خبر در بیش از 200 سایت خبری معتبر ایرانی، با تولید محتوای رایگان صفر تا صد کار را برایتان انجام خواهد داد. با درج ریپورتاژ به محتوای سایت خود نسیمی قدرتمند بورزید.

 

 از دیجیتال مارکتینگ چه می‌خواهید؟

باید اهداف خود را حتی در آموزش دیجیتال مارکتینگ چید. یعنی از همان نقطه ابتدایی وارد شدن در این حوزه. حالا باید در برنامه‌ریزی و ساخت اکشن پلن دیجیتال مارکتینگ سراغ اهداف بروید. بدون داشتن هدف مشخص، قابل اندازه‌گیری و معین تدوین استراتژی کار درستی نیست. اهداف را باید براساس بازه‌های زمانی دستیابی به آن‌ها در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف کنید. معمولا اهداف کوتاه مدت و میان مدت در جهت رسیدن به اهداف بلند مدت تعریف می‌شوند.

پیشنهاد می‌کنیم برای تعیین اهداف به سوالات زیر پاسخ دهید و براساس مدل SMART هدف‌ها را بچینید:

  1.  چه زمانی باید به هدف برسیم؟
  2. به چه چیزی می‌خواهیم برسیم؟
  3. چطور هدف و نتیجه را اندازه‌گیری کنیم؟

 

با توجه به مدل اسمارت، هدف باید مشخص و خاص، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی، مرتبط با کسب و کار و زمان‌بندی شده باشد. ما برای رسیدن به اهداف‌مان از مدل او کی آر استفاده می‌کنیم. در این مدل، اهداف را تعیین می‌کنیم و برای رسیدن به هر هدف، پروژه‌ای مشخص می‌کنیم. برای انجام این پروژه‌ها بازه‌های زمانی 3 ماهه در نظر می‌گیریم و هر دو هفته یکبار، مسیر انجام پروژه و رسیدن به هدف را بررسی می‌کنیم.

نتیجه:

علاوه بر این کسب و کار شما به یک استراتژی بازاریابی محتوای رقابتی و پایدار نیاز دارد تا در حالی که کانال‌های مختلف بازاریابی دیجیتال را با رسانه‌های سنتی ادغام می‌کند، با استفاده از قدرت محتوای آنلاین به لیدهای بیشتری دست پیدا کنید و آنها را به مشتری تبدیل کنید. همانطور که سازمان‌ها به اهمیت تحول دیجیتال پی می‌برند و برای استفاده از آن در کسب و کار خود آماده می‌شوند، خیلی از کسب و کارها در حال استفاده از آن هستند و موفقیت‌های زیادی هم از این تحول به دست آورده‌اند. بنابراین، داشتن یک استراتژی بازاریابی دیجیتال خوب برای عقب نماندن از رقبا و موفقیت بیشتر در این عرصه ضروری است.

منبع:

investopedia





:: برچسب‌ها: دیجیتال مارکتینگ , بازاریابی دیجیتال , آموزش دیجیتال مارکتینگ , آموزش بازاریابی دیجیتال ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: